Imi fac ordine in lucruri si deja ma gandesc – tre sa iau asta, si asta…si asta…musai, sa nu uit adaptorul, etc. Dar cel mai mult ma doare sufletul cand ma uit in biblioteca. Am un teanc de carti care inca asteapta sa fie citite. Mai am cateva pe care le-am citit, macar partial, si care m-ar face sa zambesc prin simpla lor prezenta pe unul dintre rafturi. Apoi sunt cele vechi, ingalbenite, pe care le vreau acolo, chiar daca ar fi sa nu le mai recitesc vreodata. (Acum un an m-am suparat pe tata pentru ca le-a mutat in alta camera in lipsa mea.)

Mai tineti minte exercitiile acelea stupide din scoala, in care trebuia sa alegi un lucru (eventual, o carte), pe care sa-l iei cu tine intr-o calatorie pe Luna, sau pe Marte? Le-am urat atunci, mi se pareau nerealiste, iar o astfel de decizie – imposibila. Iata ca ma vad pusa in fata unei astfel de situatii. Nu, nu plec nici pe  Luna, nici pe Marte, desi var-miu a glumit un pic pe tema asta, cum ca as fi prima selectata pentru calatorii spre alte planete. Se pare ca nu e nevoie sa pleci atat de departe pentru a fi fortat sa faci astfel de alegeri. Inca nu m-am hotarat care va fi cartea, aceea pe care o voi lua cu mine doar ca sa imi aduca aminte de casa si de cine am fost pana acum. Si asta pentru ca nu stiu daca imi permit luxul de a cara obiecte in plus. Ma tem ca volumul respectiv va fi inlocuit de un tratat mult mai util, cum ar fi „Ecuatii diferentiale si ecuatiile fizicii matematice” sau cursul de engleza.

Asadar, va provoc! Nu va intreb ce ati lua daca plecati pe Luna, pentru ca mi se pare stupid. Nu va intreb ce carte cititi acum, pe care ati lua-o oricum in geanta. Si nu e vorba ca ati duce lipsa de carti acolo unde ajungeti. Pur si simplu, exista vreun titlu de care nu v-ati putea desparti? Vreo carte de care va leaga o amintire si pe care ati dori sa o pastrati mereu langa voi?